Reklam i poddar passerar en miljard dollar i USA 2021

Reklam i poddar passerar en miljard dollar i USA 2021

Podcastmarknaden fortsätter att växa och det finns en stor potential för alla annonsörer att hitta nya spännande sätt att exponera sitt varumärke i en bra miljö.

2018 investerades det 479 miljoner dollar i poddannonser. Annonsintäkter i poddar beräknas passera 1 miljard dollar i USA 2021, enligt siffror från Interactive Advertising Bureau (IAB ) och PwC.

Annonsörer har hittat det nya spännande mediet och under 2018 ökade reklaminvesteringarna med 34 procent, under 2019 beräknas reklamintäkterna öka med 42 procent enligt IAB och PwC.

Lyssnandet i poddmediet fortsätter växa och flera undersökningar bland lyssnare visar att de flesta lyssnar på flera olika podcasts under en vecka.

En färsk undersökning från Triton Digital visar att en femtedel (21%) av de podcast lyssnarna sade att de lyssnade på fyra till fem podcasts i veckan, och ännu fler (31%) uppgav att de lyssnade på sex eller fler poddar i veckan.,

 

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Håll koll på vad som händer i den digitala världen genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. I och med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter. Läs gärna våra riktlinjer för hantering av personuppgifter.

{{ errors }}