NENT Group storsatsar på podcasts med tre nya rekryteringar

NENT Group storsatsar på podcasts med tre nya rekryteringar

Nordic Entertainment Group expanderar sin podcastavdelning och anställer två kommersiella projektledare och en podcastkoordinator på I LIKE RADIO. Rekryteringarna är ett led i NENT Groups fortsatta storsatsning på podcasts och radio.
 

- Vi ser att podcast är ett växande medium som når nya målgrupper. Som ett av Sveriges ledande radiobolag och med vår gedigna kunskap inom radioproduktion och storytelling, ser vi stora möjligheter att stärka vårt erbjudande till både lyssnare och annonsörer, säger Christer Modig, vd för radioverksamheten NENT Group i Sverige.

Nordic Entertainment Group samlar alla podcasts på I LIKE RADIO där populära poddar som ”Fallen jag aldrig glömmer” med Hasse Aro, ”Konsten att vara” med Clara Henry och Gustaf Jernberg samt ”Anty & Paris – i ärlighetens namn” finns. Nu förstärks utvecklingen av podcasts med tre nya rekryteringar. Sanna Lennartsson blir kommersiell projektledare med särskilt fokus på brandade poddar. Hon har jobbat som konsult inom content marketing och har även en bakgrund som producent och projektledare på OTW där hon jobbat med kunder som IKEA, Röda korset och NordicBet.

– Jag drivs av att hitta en perfekt matchning mellan redaktionella produkter och varumärken. Det handlar inte om att sälja ut ett innehåll, utan att utveckla ett kvalitativt format med samma tonalitet som varumärket vilket gör att det tilltalar både lyssnare, kund och poddmakare, säger Sanna Lennartsson.

Minna Brandt blir kommersiell projektledare med fokus på sponsrat innehåll. Hon kommer närmast från STO-CPH där hon har arbetat med AFP för TV-produktioner.

– Efter att i många år jobbat med traditionell produktplacering i kommersiella tv-format, känns det superkul att ta klivet över till det digitala och podcast. Det blir allt viktigare för varumärken att skapa storytelling med hjälp av poddar och på ett naturligt sätt sprida budskapet till sin målgrupp. Jag tror vi bara skrapat på ytan vad gäller den här typen av annonsering, säger Minna Brandt.

Sanna Lennartsson och Minna Brandt tillträdde sina tjänster i januari och innan jul anställdes även David Persson som podcastkoordinator med övergripande ansvar för produktionen och logistiken kring den växande poddsatsningen. Han kommer närmast från radiostationen East FM där han var programledare och podcastansvarig.

Julia Ringer-Meidal leder det nya teamet som digital director, en tjänst hon tillträdde i juni 2018. Hon har även tidigare jobbat inom bolaget, som marknadschef på Viasat. Christer Modig, vd för radioverksamheten NENT Group i Sverige, ser stora möjligheter för podcastavdelningen.

– Vi ser att podcast är ett växande medium som når nya målgrupper. Som ett av Sveriges ledande radiobolag och med vår gedigna kunskap inom radioproduktion och storytelling, ser vi stora möjligheter att stärka vårt erbjudande till både lyssnare och annonsörer. Dessutom har vi på NENT Group en unik position med flera kanaler som öppnar upp för samarbete över gränserna inom huset, säger Christer Modig, 

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Håll koll på vad som händer i den digitala världen genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. I och med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter. Läs gärna våra riktlinjer för hantering av personuppgifter.

{{ errors }}