BBC startar podcast-samarbete tillsammans med Acast

BBC startar podcast-samarbete tillsammans med Acast

Acast och BBC startar ett kommersiellt samarbete för att öka intäkterna.

Brittiska BBC har etablerat ett globalt samarbete med teknikplattformen Acast. Avtalet är intressant då det är första gången som BBC erbjuder annonsering i deras podcasts och innehållskatalog.

BBC har producerat podcast ända sedan 2004 med nyheter, drama och nöje. Det nya samarbetet berör alla podcasts som BBC gjort tillgängliga utanför Storbritannien, som exempelvis "Global news", "The assassination" och "In our time". 

Samarbetet med Acast är ett initiativ mellan BBC World service och BBC Radio & education. De flesta av podcast-avsnitten kommer att ha 30 sekunder reklam i början och i slutet av varje avsnitt. Reklamen kommer dels vara anpassad till varje marknads språk samt bestå av internationella kampanjer på engelska.

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Håll koll på vad som händer i den digitala världen genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. I och med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter. Läs gärna våra riktlinjer för hantering av personuppgifter.

{{ errors }}